زلال حکمت

زلال حکمت
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زلال حکمت و آدرس zolalehekmat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت باکس


(البیان فی تفسیرالقرآن):

اثر جاودانه استاد اکبر؛حضرت آیت الله العظمی خویی(ره)

مرجع فقید و علی الاطلاق جهان تشیع؛حضرت آیت الله العظمی حاج سید ابوالقاسم خویی(1287ه.ش-1371ه.ش)

صاحب آثار فراوان علمی در حوزه های فقه و اصول؛ حدیث،تفسیر و...می باشد که هر کدام در جایگاه خود از کتب ارزشمند مرجع و مهم هر رشته محسوب می شوند.

اثر ماندگار و عالمانه استاد اکبردر حوزه علوم قرآن و حدیث با عنوان (البیان فی تفسیرالقرآن) از ارزشمندترین کتاب های علوم قرآنی و تفسیر می باشد.

نگاه ژرف و عالمانه؛ذکر نکات عمیق و پر محتوا، جامعیت مباحث، باریک بینی و دقت نظر کامل،مراجعه به منابع کهن و معتبر و نقد و تحلیل آنها،طرح شبهات وارد بر قرآن و پاسخ به آنها و بیان روان و قابل درک مطالب از ویژگی های مهم البیان آیت الله العظمی خویی(ره)؛ این اثر ارزشمند را در جایگاه یکی از منابع مهم و مراجع معتبر در علوم قرآنی و تفسیر قرار داده است.

تفسیر البیان از دو بخش تشکیل یافته است:

بخش اول طرح مباحث مهم و جامعی در علوم قرآنی(به عنوان مقدمه ای بر تفسیر)

بخش دوم تفسیر سوره مبارکه حمد

در بخش اول مباحث عالمانه و مفصلی پیرامون فضیلت قرآن؛اعجاز قرآن،پاسخ به شبهات پیرامون اعجاز، بررسی احوال قاریان قرآن،قرائت های هفت گانه،بررسی نزول قرآن بر هفت حرف،مصونیت قرآن از تحریف،جمع قرآن،حجیت ظواهر قرآن،نسخ در قرآن،مسأله ی بدا در آفرینش، اصول و قواعد کلی در تفسیر قرآن و مسأله ی حدوث و قدم قرآن مطرح شده است.

در بخش دوم البیان تفسیری جامع و متفاوت و با روی کردی منحصر به فرد از سوره حمد ارائه شده است.

ترجمه های متعددی از البیان به زبان فارسی منتشر شده است که ترجمه آیت الله سید جعفر حسینی که خود از شاگردان آیت الله خویی(ره) بوده اند از بهترین آنهاست.

اگر تفسیر البیان ناتمام نمانده بود و استاد اکبر به نگارش تفسیر تمام سوره ها پرداخته بودند؛ امروز عالم اسلام و تشیع از گنجینه ای گرانبها در تفسیر قرآن برخوردار بود؛اما...

امیدوارم با توفیق خدا و مدد اهل بیت(ع) بتوانم در آینده مطالبی از این اثر ارزشمند را در زلال حکمت ارائه دهم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 8 بهمن 1392 ] [ 22:53 ] [ محمدحسین تقوایی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1393
فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 فروردين 92
امکانات وب